lunes, 4 de octubre de 2010

PERDUT I RETIRADA

Si si si, el que va començar molt bé es va torçar cap a la segona hora i mitja de cursa. A les 9 i escaix del matí vem sortir de la plaça d'Alquézar, poble que recomano visitar a tothom, i amb tota la intenció em vaig posar a seguir l'Oscar Perez ja que vaig intuir seria el guanyador de la Ultra. El Raúl Angulo es va sumar al carro i poc després venia el Xesc Terés que tot i haver fet el Tor de Geants feia dues setmanes encara va arrencar al cap de cursa.

El primer kilometre de cursa va ser per dins d'Alquézar pujant i baixant carrers de tal manera que el grup es va estirar i vem arribar al primer sender amb comoditat per poder trotar sense l'agobio d'altres corredors. Sempre a uns metres de l'Oscar Pérez i amb la companyia del Raúl.

Cap el Kilometre 7 em vaig adonar que el Raúl s'havia quedat una mica i jo estava atrapant a l'Oscar fins que el vaig avançar. El terreny se'm posava bé i s'adaptava a les meves condicions. Així vaig anar apretant i els següents 7 kilometres van ser molt bons fins altre cop passar pel poble d'Alquézar. Havia agafat certa distància a l'Oscar i el Raúl i havia avançat al primer corredor de la Trail, el Victor de Sant Cugat. Els kilometres previs a Alquézar van ser preciosos corrent per passareles penjades a les parets d'uns gorgs amb aigua cristalina. Senzillament un encert, magnífic.

A partir d'Alquézar les condicions del terreny van afavorir als més técnics i així va ser com l'Oscar Pérez m'atrapa altre cop i m'avança cap el Kilometre 17 de cursa. M'agafa certa distància i un cop el camí es torna a obrir el vaig veient com atrapa al que en aquell moment era el tercer de la general. Jo vaig progressant bé i crec que tal com l'Oscar avança posicions jo també ho vaig fent a mesura que el terreny m'és més favorable. Però de cop i volta deixo de veure l'Oscar i el seu predecessor i penso que han fet un canvi de ritme molt fort i que és normal i segueixo corrent veient les marques de la cursa en tot moment. Així vaig baixant i començo a dubtar del ritme, del camí, de mi... fins que arribo al poble de Radiquero on resulta que no havia d'haver arribat. Els de l'organització em diuen que no estic al recorregut de la Ultra sinó al de la Trail i em diuen que he de tirar uns 5km enrera per reemprendre el camí correcte. En aquell moment el meu cap fa números i se n'adona que hauré perdut uns 25 minuts de baixada i que en perdré uns 30 o 35 de pujada o sigui que un total de 60 minuts aproximadament. Evidentment m'emprenyo ja que en un moment vaig passar d'estar lluitant per les primeres places i amb molt bones sensacions a estar fora de la cursa. Decideixo plegar i anar cap Alquézar seguint el tram final de la Trail i així és com acaba l'aventura del UT de Guara Somontano. 

Hi he donat varies voltes i encara no sé on em vaig despistar però després em vaig assabentar que força gent va fer el mateix camí que jo encara que al anar més en el pelotón doncs es van anar trobant altres corredors que els alertaven. 

Al final l'Oscar Pérez va fer segon i estic convençut que jo hagués pogut fer un bon resultat. Tot i això mai se sap perquè cada cursa és diferent i una simple torçada de peu et deixa a la cuneta. Què hi farem. 

Almenys vem poder compartir un bon cap de setmana i bons moments amb el Raúl, l'Eva, el Xesc, el seu junior i un colega i l'Anna.

L'any que vé intentaré tornar ja que la organització, la cursa, l'entorn, tot està en les millors condicions per poder gaudir d'un gran dia Ultra.  

2 comentarios:

  1. Ostres Jordi! Quin greu! Una putada, vaja, parlant clar. Ara que, si acceptes un comentari d'algú que no va mai en les primeres posicions i que valora per sobre de tot el fet d'acabar i acumular títols únicament de "finisher" (o sigui, jo), crec que hagués desfet el camí i hagués anat a per la Ultra. Són diferents punts de vista! Sigui com sigui, ara a pensar en la propera!

    ResponderEliminar
  2. Si Elvira, una llàstima. Més d'un moment he tingut la sensació de llençar la tovallola massa ràpid però quan era allà amb el cap calent em vaig creuar. La propera... Sant Llorenç?

    ResponderEliminar